Salı, Aralık 20, 2005

OKUDUGUNUZ KITAPLAR RAFLARDA KALMASIN!


BIRAKIN OKUDUĞUNUZ KİTAPLAR RAFLARDA DEĞİL YOLLARDA TOZLANSIN!
Bugün sizlere yeni keşfettiğim harika bir siteden bahsetmek istiyorum.Toplumumuzda ender görülen kitap okuma alışkanlığına sahip bir bireyseniz , herhalde okuduğunuz ve kitaplığınızdaki raflarda tozlanmaya bıraktığınız pekçok kitabınız vardır.Elbette sizin için özel bir anlamı olan bir kitabı ömür boyu saklamak isteyebilirsiniz. ama bir kere okuduktan sonra bir daha okumayacağınız kitaplarınızı diğer insanlarla paylaşarak, çok sayıda insanın bu kitaptan yararlanmasını sağlayabileceğiniz gibi, kitaplığınızı da yeni kitaplar için boşaltmış olursunuz. Özellikle ev taşıyan kişiler-ki ablamdan biliyorum o kitaplarının birçoğunu bana verdi çünkü yeni evi daha küçüktü -yeni evlerine giderken birçok şeyi taşımak istemez ve ya çöpe atar ya da ihtiyacı olan birine verirler.Bunu yerine bu sistemden yaralanabilirsiniz.Hem de kimbilir belki aynı kitap dünyayı dönüp dolaşır yine sizi bulur:-)
Bookcrossing işte bu amaçla kurulmuş bir kitap paylaşım sitesi.Siteye her kayıt olan kitaba BCID adı verilen özel bir numarası veriliyor.Siteye kitap kaydettiğiniz zaman sizin kitabınız için de bir numara veriliyor ve siz kitabı bir yere bırakmadan önce bu numarayı kitabın kapağının arka tarafına yazıyorsunuz.Sizden sonra kitabı alan kişi, bu sistemi bilemeyeceği için, kitabı hangi amaçla bıraktığınızı ve Bookcrossing sitesinin adresini belirtip, okuyan kişiye bu zincire devam etmesini belirten bir not bırakmanızı tavsiye edrim.Kitabı alan kişi , bookcrossing sitesine gidip BCID numarasını yazarak ,kitabın kendisinde olduğunu belirtiyor.Siz de böylece kitabınızın o güne kadar kimler tarafından okunduğunu ve nereleri dolaştığını öğrenebiliyorsunuz. Bu siteden kayıtlı tüm kitapları kategorisine göre görebildiğiniz gibi, ülke,şehir, semt veya kullanıcı adı gibi kriterlerden arama yapıp, kitaplara erişebiliyorsunuz. Ayrıca kitabın alınmaya müsait olup olmadığını da siteden öğrenmeniz mümkün.
Hadi sizde üye olup kitap okuma zincirine katılın.İsterseniz tavsiye eden olarak beni (berkem40) yazabilirsiniz.
sitenin adresi şöyle:
http://www.bookcrossing.com/home

2 yorum:

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Gerçekten yararlı bir site olduğunu düşünüyorum.Keşke Türkiye'de de böyle siteler yaygınlaşsa.Kitap okumayı çok sevdiğim halde fahiş fiyatlar yüzünden çoğu zaman istediğim kitapları alamıyorum ama bu sistem yaygınlaşırsa okumaya imkan bulamadığım bir çok kitabı okuyabileceğimi düşünüyorum.Teşekkürler Hülya!

HULYA dedi ki...

Sevgili Ozay ,
siteyi beğendiğin için teşekkürler.Sisteme katılırsan bana da haber verir misin?

Sevgili zeze,
sanırım siten çok yeni.Öncelikle hayırlı olsun diliyorum.Bu siteden tabii ki bahsedebilirsin böylece belki yaygınlaşır da bizde istediğimiz kitaplara kolayca ulaşabiliriz.Yardımcı olabileceğim birşey olursa seve seve yardım etmek isterim. Benim sitemden de bahsedip link verirsen sevinirim.Başarılar!